Πολύ σημαντική αύξηση στην ηλεκτρική ενέργεια καταγράφεται στην προημερήσια αγορά για αύριο Παρασκευή, 25 του μηνός, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Παράλληλα, παρατηρείτε άνοδος και στο φυσικό αέριο.
Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στο ελληνικό Χρηματιστήριο για αύριο διαμορφώνεται στα 235,5 ευρώ ανά μεγαβατώρα και είναι αυξημένη κατά 34% σε σχέση με τη σημερινή τιμή. Δεν αποτελεί ωστόσο ρεκόρ, καθώς τους προηγούμενους μήνες είχε διαμορφωθεί και σε υψηλότερα επίπεδα. Αντίστοιχα, η τιμή του φυσικού αερίου στην πλατφόρμα TTF της Ολλανδίας διαμορφώνεται σήμερα το μεσημέρι στα 120,9 ευρώ ανά μεγαβατώρα, αυξημένη κατά 36,1%.
Η αύξηση της τιμής για το ρεύμα οφείλεται και στη μεγάλη μείωση (σχεδόν 50%) της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές που αναμένεται αύριο, σε σχέση με τη σημερινή ημέρα, καθώς το κενό καλύπτεται από τις ακριβότερες μονάδες φυσικού αερίου.
Όσον αφορά το LNG, ο μέχρι στιγμής προγραμματισμός για το πρώτο 15ήμερο του Μαρτίου περιλαμβάνει την εκφόρτωση τεσσάρων φορτίων από τις εταιρίες Μυτιληναίος, Elpedison και ΔΕΠΑ. Η αποθηκευτική δυναμικότητα του Σταθμού φθάνει τα 225.000 κυβικά μέτρα.
Βασική «γραμμή άμυνας» για το ελληνικό ενεργειακό σύστημα αποτελεί, σε κάθε περίπτωση, η τροφοδοσία με πετρέλαιο ντίζελ των μονάδων φυσικού αερίου, οι οποίες έχουν τεχνικά αυτή τη δυνατότητα.
-
Εισβολή Ουκρανία: Ολομέτωπη επίθεση διέταξε ο Πούτιν
-
Ουκρανία: Ο στόχος του Βλάντιμιρ Πούτιν
-
Δολοφονία Άλκη: «Πράσινο φως» από την αστυνομία για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων των 12 κατηγορουμένων
-
Έντμουντ Κίλι: Πέθανε ο νεοελληνιστής συγγραφέας
-
1555: Αποκτά ιστοσελίδα και εξυπηρετεί πλέον και διαδικτυακά
-
Ρωσία-Ουκρανία πόλεμος: Τέσσερις νεκροί και 10 τραυματίες σε επίθεση σε νοσοκομείο
