Ο εθνικιστής ηγέτης της Ουγγαρίας Βίκτορ Ορμπάν κέρδισε την τέταρτη θητεία στην πρωθυπουργία της χώρας, πιο εύκολα από όσο αναμενόταν.
Σε ηλικία 58 ετών ο Ορμπάν ήταν για πρώτη φορά αντιμέτωπος με μια ενωμένη αντιπολίτευση, αποφασισμένη να καταπολεμήσει «τον αυταρχισμό» και «τη διαφθορά» των 12 προηγούμενων ετών.
Οι αναλυτές προέβλεπαν μια δύσκολη μάχη, αλλά τα αποτελέσματα έδειξαν εύκολη νίκη για τον απερχόμενο πρωθυπουργό: το κόμμα του Ορμπάν, το Fidesz, συγκέντρωνε το 53,35% των ψήφων μετά την καταμέτρηση του 93% των ψηφοδελτίων, έναντι 34,75% για την αντιπολίτευση, σύμφωνα με το Εθνικό Εκλογικό Γραφείο.
Το ποσοστό αυτό σημαίνει ότι το Fidesz θα διατηρήσει την πλειοψηφία των δύο τρίτων στο κοινοβούλιο.
«Σημειώσαμε μια εκπληκτική νίκη, μια νίκη τόσο μεγάλη που αναμφίβολα μπορούν να τη δουν από το φεγγάρι και σε κάθε περίπτωση ξεκάθαρα από τις Βρυξέλλες», δήλωσε ένας χαμογελαστός Ορμπάν, ο οποίος συχνά έρχεται σε αντιπαράθεση με την ΕΕ.
«Υπερασπιστήκαμε την κυριαρχία και την ελευθερία της Ουγγαρίας», πρόσθεσε.
Άλλη έκπληξη των εκλογών, το νέο ακροδεξιό κόμμα Mi Hazank ξεπέρασε το όριο του 5% και κατάφερε να εισέλθει στο κοινοβούλιο.
-
Λίντνερ: “Ο πόλεμος στην Ουκρανία μας κάνει όλους φτωχότερους”
-
Ουκρανία: Δορυφορικές εικόνες από την φρίκη στην Μπούσα
-
Κρεμλίνο: Αδύνατη ρωσική απομόνωση παρά τις δυτικές κυρώσεις
-
Πόλεμος στην Ουκρανία: Επιχειρήσεις αναβάλλουν αυξήσεις κεφαλαίων
-
Δωρεάν rapid test [4/4]: Όλα τα σημεία ελέγχου σήμερα Δευτέρα
-
Φρίκη στην Μπούκα: Στο τραπέζι κυρώσεις και στην ενέργεια – Αλλάζει στάση η Γερμανία
