Τηλεφωνική συνομιλία είχαν ο Γάλλος Πρόεδρος, Εμμανουέλ Μακρόν, με τον Ουκρανό ομόλογό του, Β. Ζελένσκι, μετά τις επιτυχίες που σημείωσαν τα ουκρανικά στρατεύματα σήμερα.
Οι δύο ηγέτες «μοιράζονται το ίδιο αίτημα για απόσυρση των ρωσικών δυνάμεων από τον σταθμό ηλεκτροπαραγωγής της Ζαπορίζια για να εγγυηθεί την ασφάλεια και την ασφάλεια των πυρηνικών εγκαταστάσεων», όπως ανακοινώθηκε επίσημα από τα Ηλύσια Πεδία.
Ο Γάλλος και ο Ουκρανός Πρόεδρος επικεντρώθηκαν στην κατάσταση γύρω από το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας της Ζαπορίζια και συμφώνησαν ότι αυτή η κατάσταση είναι «πολύ ανησυχητική».
Συμφώνησαν να παράσχουν κάθε βοήθεια στο έργο της Διεθνούς Υπηρεσίας Πυρηνικής Ενέργειας.
Από την πλευρά του ο Ζελένσκι ανέφερε στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης: «Η θέση μας είναι ότι ο μόνος τρόπος για να προστατεύσουμε την Ευρώπη από μια πυρηνική καταστροφή είναι η αποστρατιωτικοποίηση του εργοστασίου».
Υπενθυμίζεται ότι η Ουκρανία αυτή την εβδομάδα εξέφρασε τη λύπη της που ο ΔΥΑΕ, στην έκθεση επιθεώρησης του εργοστασίου που βρίσκεται κοντά στην πρώτη γραμμή μεταξύ των ρωσικών και ουκρανικών στρατευμάτων, δεν συνέστησε τη δημιουργία αποστρατιωτικοποιημένης ζώνης.
-
Βρετανία: Στο κάστρο του Ουίνδσορ Oυίλιαμ – Κέιτ και Χάρι – Μέγκαν [vids]
-
Βασίλισσα Ελισάβετ: Στις 19 Σεπτεμβρίου η κηδεία
-
Κάρολος Γ’: Τα συγχαρητήρια του Πούτιν στο νέο βασιλιά της Βρετανίας
-
Στόλτενμπεργκ – Μπλίνκεν: Απευθύνουν έκκληση για διάλογο μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας
-
Die Zeit: Η Ελλάδα μπροστά σε ένα βρώμικο πόλεμο στο Αιγαίο
-
Μπέρμποκ στο Κίεβο: Δίπλα σας για όσο χρειαστεί
