Η Ρωσία “θα πληρώσει” για τον λιμό στην Ουκρανία την περίοδο της σοβιετικής ένωσης που άφησε πίσω του εκατομμύρια νεκρούς τον χειμώνα του 1932-33 και θα λογοδοτήσει για τα τωρινά της “εγκλήματα” στον πόλεμο στην Ουκρανία, δήλωσε ο Αντρίι Γέρμακ, ο προσωπάρχης του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
“Οι Ρώσοι θα πληρώσουν για όλα τα θύματα του Γκολοντομόρ και θα λογοδοτήσουν για τα σημερινά εγκλήματα”, υπογραμμίζει ο Αντρίι Γέρμακ σε ανάρτησή του στο Telegram, αναφερόμενος στον λιμό που επέβαλε η ρωσική ηγεσία του Σοβιετικού ηγέτη Ιωσήφ Στάλιν την περίοδο 1932-33, γνωστή με την ονομασία Γκολοντομόρ, όταν εκατομμύρια Ουκρανοί πέθαναν από ασιτία.
Σήμερα είναι η ημέρα μνήμης για τα θύματα του Γκολοντομόρ στην Ουκρανία.
Τον Νοέμβριο του 1932, ο σοβιετικός ηγέτης Ιωσήφ Στάλιν έστειλε την αστυνομία να κατασχέσει όλα τα σιτηρά και τα ζώα από τα νεοκολεκτιβοποιημένα ουκρανικά αγροκτήματα, συμπεριλαμβανομένων των σπόρων που χρειάζονταν για τη φύτευση της επόμενης σοδειάς.
Εκατομμύρια Ουκρανοί αγρότες πέθαναν από την πείνα τους επόμενους μήνες από αυτό που ο ιστορικός του Πανεπιστημίου του Yale Τίμοθι Σνάιντερ έχει χαρακτηρίσει “σαφώς προμελετημένη μαζική δολοφονία”.
-
Πόλεμος στην Ουκρανία: Η Ρωσία πέρασε στη φάση της στενής πολιορκίας του Κιέβου
-
Ο κοσμοπολίτης συγγραφέας της ελευθερίας
-
Σολτς: Η Ρωσία χρησιμοποιεί την πείνα ως όπλο
-
Λαβρόφ: Ο ουκρανικός λαός θα απελευθερωθεί από τους νεοναζί που τον κυβερνούν
-
Κώστας Καραμανλής: Απαντάμε με έργα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης
-
«Δούλα και κυρά»: Για τον ριζοσπαστικό ολισμό της βίας κατά των γυναικών
